תביעות נגד בנקים

לעתים, נדרש האזרח לתבוע את הבנק שלו, ובניגוד למה שאתם חושבים, מדובר בתרחישים שאין מנוס מלעשות כן. עובדתית, אזרח לא יכול להאשים את הבנק בכך שאין לו כסף או שהוא לא עובד, ולכן לא מדובר בתביעה על רקע המצב הכלכלי בפועל, אלא על אופן הדיווח של הבנק את המצב הכלכלי שלנו. דיווח שקרי או שנעשה בניגוד לנהלים מזכה את האזרח המדווח בתביעה נגד הבנק.
 
דיווח לא תקני עקב העברת כספים לחשבונכם
 
עובדתית, לבנק מותר להכחיד מידע על קיומו של כסף שהועבר לחשבון שלכם למשך 96 שעות מרגע ההעברה. אם מדובר על אותו בנק (חשבון של בנק לאומי המעביר כסף לחשבון אחר באותו בנק) מותרות זו חלה למשך 48 שעות. העברה שנעשתה אך לא דווחה למעלה מפרק זמן זה מעידה על 2 תרחישים אפשריים: או שמעביר הכסף רימה ולא באמת העביר את הכסף, או שהבנק שכח לדווח על ההעברה. במקרה כזה דורשים אסמכתא ממעביר הכסף, אותה מגישים לסניף הבנק שלכם. במידה והאסמכתא לא מופיעה ברשומות של הבנק, הרי שמעביר הכסף עקץ אתכם והתביעה שתתנהל היא נגדו (אם הוא נעלם, ניתן אף להגיש נגדו תלונה במשטרה על גניבה). אם האסמכתא מופיעה ברשומות הבנקים ולא דווחה בזמן בחשבון שלכם, אתם יכולים לתבוע את הבנק בהליך פשוט של הוצאת דיבה: הוצאה דיבתכם רעה בכך שדיווח הבנק שבחשבון שלכם יש יתרה נמוכה, כשבפועל היא הייתה גבוהה.
 
מה צריך לעשות כדי לנהל את התביעה נגד הבנק?
 
בראש ובראשונה, לבקש מהפקיד שבדק שהאסמכתא קיימת ברשומות הבנק צילום המעיד על כך. יש לצלם את דף החשבון שלכם באינטרנט, בו כתוב שאתם ביתרה נמוכה או שלילית. בדיון המשפטי, השופט יתרשם מכך שהאסמכתא נוצרה בתאריך X ובשעה Y, ועברו יותר מ- 96 שעות אך חשבונכם לא עודכן (גם על תצלום דף החשבון יופיעו תאריך ושעה). עורכך דינכם יצליב את 2 מסמכי המידע הללו ויציגם בדיון המשפט. לשופט לא ייוותר לעשות הרבה פרט לקיום לשון החוק, והרשעת הבנק בשיפוי כספי שיועבר לחשבונכם.
 
למידע נוסף על תביעות נגד בנקים יש לפנות לעורך דין מומחה בתביעות נגד הבנקים!